طرز تهیه زغال لیمو


دستور پخت زغال لیمو :

چوب های مرکبات مانند نارنج و پرتغال و چوب های سفت جنگلی مانند شمشاد ، مرضین ، انار ، ازگیل ، بلوط و هر چوب محکمی که ساختار آن ترک نداشته باشد را می توان برای زغال لیمو استفاده کرد، با این تفاوت که نحوه پخت آن ها را رعایت کنید. یکی از بیشترین مصرف های زغال لیمو برای قلیان می باشد. روش تشخیص زغال خوب لیمو، سیاه و براق بودن آن می باشد. در تولید زغال لیمو با کیفیت، از فشار حرارتی بالا جهت بالا بردن کیفیت استفاده می کنند. مراحل پخت این زغال ۵ مرحله است که حدودا ۳۰ الی ۴۰ ساعت زمان می برد. اگر می خواهید با دستور پخت زغال لیمو بیشتر آشنا شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید

دستور پخت زغال لیمو قلیان:

زغال لیمو را از چوب های درختان مرکبات مانند نارنج و پرتغال و چوب های سفت جنگلی مانند شمشاد – مرضین – انار-ازگیل – بلوط و هرچوب محکمی که در ساختار آن ترک نداشته باشد تولید می کنند . پخت زغال لیمو معمولا در کوره های زغال سنتی بین ۱۸ تا ۲۵ روز زمان می برد ولی در کوره های صنعتی این زمان حداکثر ۳ روز می باشد
 پخت این زغال در پنج مرحله انجام می گردد که زمان ان از ۳۰ تا ۴۰ ساعت می باشد، اگر قطر چوب زیاد باشد ممکن است زمان پخت به ۵۰ ساعت نیز برسد.

 گام نخست:  پخت و سفت شدن چوب داخل کوره تحت حرارت تعیین شده در محیط خلع کوره می باشد که با تابلوفرمان از بیرون کوره قابل تنظیم و کنترل می باشد.

گام دوم:   اسید زدایی از چوب تحت دمای خاصی که طبق تحقیقات گسترده به دست آمده و سرکه گیری اولیه از چوب، که این املاح در صنعت کشاورزی برای از بین بردن آفات و علف های هرز استفاده می شود

 گام سوم: اسید زدایی تا در صد خلوص ۶۰ درصد به همراه کربونیزاسون اولیه تا دمای ۲۰۰ درجه.علائم این بازه زمانی: رنگ سرکه قهوه ای رنگ بوده و در این مرحله قسمت های خارجی چوب داخل کوره به رنگ قهوه ای تبدیل می شود.

گام چهارم: مرحله گاززدایی می باشد ، در این مرحله گازها باید وارد فیلتر شده و کندانس شوند یعنی تبدیل به آب شود تا مشکلات زیست محیطی نداشته باشد. مهمترین عامل در فرآیند تولید زغال و کربونیزاسون است.

در هنگام خرید کوره بخواهید که این مرحله را به صورت تخصصی برای شما توضیح دهند.

گام پنجم: عبور از مرحله گاز زدایی و ورود به مرحله ای که به آن دمای انتهایی کربونیزاسیون گویند. یعنی ورود به دامنه دمایی زغال سفید که علائم خاصی از دریچه های تخلیه کوره بیرون می آید که به هنگام روز با چشم غیر مسلح نمی توان دید و تشخیص داد.

دستور پخت زغال لیمو
کوره تولید زغال لیمو

تولید زغال لیمو به دو روش صنعتی و سنتی:

زغال لیمو به دو روش می توان تولید می باشد : صورت سنتی و کوره های صنعتی که در ادامه مطلب به بیان کامل مطالبی درباره این دو روش تولید زغال لیمو می پردازیم:

در کوره های سنتی: لیمو به روش سنتی

چوب را در داخل کوره ای در بسته قرار می دهند و سپس آتش می زنند و پس از تبدیل شدن چوب ها به ذغال ، ذغالها جمع آوری شده و مصرف می شوند.

تولید زغال لیمو به روش صنعتی:

در تولید زغال لیمو به روش صنعتی از کوره های صنعتی که از دو تا چهار جداره بوده و اتلاف حرارت ندارد و مجهز به سیستم قطران گیری است استفاده می شود. کف کوره های صنعتی از ورق استیل نمره ۳۱۶ است که در دمای بالا دچار سوختگی و اکسید شدن نمی گردد و به آن فلز آتش خوار می گویند.

از کوره های صنعتی برای پخت زغال کبابی زغال لیمو یا مجلسی ، کربونیزاسیون ذغال چینی و به عنوان خشک کن در زغال جکسون استفاده می شود. کوره صنعتی از طریق سیستم دیجیتال کنترل می گردد و نیازی نیست که اپراتور بصورت مدام کنار دستگاه بایستد .مدت زمان پخت زغال قلیان یا مجلسی در این کوره ها ۴۰ تا ۲۴ ساعت بوده که این در کورهای سنتی ۸ روز می باشد

دستور پخت زغال لیمو

بهترین زغال لیمو کدام است؟

شاید جالب باشد که بدانید زغال لیمو جهرم یکی از با کیفیت ترین زغال ها می باشد. قیمت زغال لیمو جهرم در ایران بسیار متفاوت است. زغال لیمو با کیفیت براق است حرارت و دوام بسیار بالایی دارد. همچنین زود سرخ می شود و دیر خاموش می شود.

ویژگی های زغال لیمو با کیفیت:

یک زغال خوب باید ظاهر و شکل خوبی داشته باشد که مورد توجه خریداران و استفاده کنندگان قرار بگیرد .یک زغال خوب باید بدون ترک باشد . یک زغال خوب هنگامی که روشن می شود باید بدون دود ، بدون بو و بدون خاموشی باشد تا بتواند رضایت مصرف کننده را جلب کند و فروشندگان با توجه به ارزش اقتصادی آن محصول بتوانند با ارائه در بازار، رقابت بهتری داشته باشند، از مهمترین ویژگی  زغال لیمو درجه یک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حرارت بالا
  • دوام بالا
  • هنگام سوختن جرقه ندارد
  • خاکستر کمی دارد
  • زود سرخ می شود
  • دیر خاموش می شود 
  • برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاره خرید انواع خط تولید با ما در تماس باشید.    
  •  آدرس: 

    آیت اله کاشانی. بعد از شهرداری منطقه ۵. روبروی بوستان زنبق، پلاک432. مجتمع افرا. طبقه 4.  واحد 411

                                               

    تلفن های تماس:

    021-44962568      021-44962569

     خانم گلی    09109753255

  •  

     

                  09936910104

     

    وبسایت              www.TNT313.ir        www.TNT313.com      Zoghal.shop
    اینستاگرام       https://instagram.com/TakhshaNovinTadbir  

    #خط_تولید

    #اکسترودر_گیربکسی

    #اکسترودر_تسمه_ای

    #اکسترودر_تی.ان.تی

    #اکسترودر _خاک زغالی

    #تخشا_نوین_تدبیر

    #تی.ان.تی

    #تی_ان_تی 


برچسب ها : زغال لیمو, زغال مجلسی, زغال سفید, زغال با کیفیت, زغال ماندگار, فرمول زغال مجلسی, دستور پخت زغال لیمو, زغال اعیانی, چگونه زغال لیموی با کیفیت تولید کنیم, زغال جمجمه, زغال جمجمه ای, skull coal, charcoal, تی ان تی313, تی ان تی, تخشانوین تدبیر, اکسترودر تی ان تی, کوره صنعتی, کوره سنتی, تولیدزغال, tnt, tnt313, TNT, TNT313, خاک زغال, جدیدترین اکسترودر, پسته, زغال پسته, تخشانوین, فرمول تولید زغال, تولیدزغال حبه, آموزش زغال, آموزش زغال حبه, تولیدزغال پسته, Lemon Coal, زغال با کیفیت, فرمول زغال لیمو, زغال لیمو جهرم, کوره پخت زغال لیمو, زغال مرکبات, زغال جنگلی, زغال ازگیل, زغال بلوط, زغال قلیان, قلیان, کوره زغال لیمو, کوره زغال کبابی, زغال دود, انواع کوره زغال, کوره صنعتی زغال کبابی, کوره صنعتی پخت زغال , زغال ساز, اکسترودر , اکسترودر پلاس, اکسترودر سوپر پلاس, زغال سیب, زغال منقل, اکسترودر TNT, بهترین زغال, LemonCoal, Oak Coal, Charcoal, میکسر, میکسر تابوتی, میکسر عمودی, میکسر افقی,

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه


نشانی ایمیل و شماره تماس شما منتشر نخواهد شد.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *