زغال قلبی


زغال قلبی قلیانی

زغال قلبی قلیانی از پوست پسته و از غشای سخت بیرونی پسته تولید می شود که در این مقاله به طرز تهیه آن و مزایای آن نسبت به سایر زغالها می پردازیم.

از ایام قدیم زغال پسته بعنوان یکی از بهترین و با کیفیت ترین زغالهای مورد استفاده مخصوصا برای قلیان و مصارف مجلسی بود که به دلیل زمان سوخت بالا، حرارت زیاد و یکدست، عدم دود و گاز، و خاکستر نرم و سبک مورد توجه مصرف کنندگان زغال بوده.

به دلیل هزینه بالای تولید زغال نارگیل، عدم دسترسی به پوست نارگیل در ایران، هزینه بالای واردات پوست نارگیل و به صرفه نبودن تولید زغال نارگیل در ایران و در نهایت به صرفه نبودن تولید زغال نارگیل در ایران، باعث شد به فکر جایگزین کردن فرمولی برای تولید زغالی به صرفه و باکیفیت بیفتند که پس از آزمون خطاهای فراوان به تولید زغال با پوست پسته روی آوردند که در نهایت محصولی با کیفیت بسیار بالا در حد صادرات تولید شد که کشورهای همسایه مقصدهای فروش خیلی خوبی برای زغال پسته می باشند.

تولید زغال پسته با کیفیت بالا به شرایط ویژه ای بستگی دارد که از این شرایط می توان به میکسر و اکسترودر مخصوص با متریال خاص اشاره کرد که جنس ماردون اکسترودر با بقیه ماردونهای موجود در اکسترودرهای بازار متفاوت می باشد.

برای تولید زغال پسته از فرمول خاصی استفاده می شود که کمتر شرکتی به فرمول تولید آن دست یافته و شرایط تولید آن متفاوت می باشد و حتما باید آموزش داده شود.

پس از آسیاب شدن پوست پسته کربن شده که اندازه آن به اندازه دانه های آرد بوده و به اصطلاح بصورت آردی آسیاب شود که پس از ترکیب شدن آن با مقدار مشخصی آب و چند نوع مواد افزودنی به مدت 40 دقیقه در میکسر بطور کامل ترکیب می شود، بهتر است از میکسرهای حرفه ای و مخصوص با در استفاده کرد که به عمل آمدن خمیر و آماده شدن آن کمک می کند.

پس از آماده شدن خمیر آنرا دو تا سه مرحله اکسترود می کنیم که برای بیرون آمدن از اکسترودر بصورت خمیری کشسان آماده شود.

در نهایت زغالها را برش داده در سبدهای مخصوص چیده و به مدت 8الی 12 ساعت در خشک کن های مخصوص با دمایی که از قبل آموزش داده شده قرار می دهیم.

لازم به ذکر است تولید زغال قلبی از پوست پسته اولین بار توسط هلدینگ تی ان تی تولید و آموزش داده شده که برای خرید، آموزش و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در شرکت در ارتباط باشید.

 



برچسب ها : زغال قلبی, زغال پسته , زغال مجلسی, زغال صادراتی, زغال حبه, فرمول زغال پسته,

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه


نشانی ایمیل و شماره تماس شما منتشر نخواهد شد.
بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *